ponedeljek, 14. maj 2018

Stol 2236m nmv, 13/05/2018

Na Stol bi rekel, lani sem ga preskoču. Vikend se je obetel spremeniliv, napoved za nedeljo naj bi do 11 ure zdržalo lepo jasno vreme, kasneje pa plohe. Tako sva se s Tonijem v soboto zvečer, kar na hitro dogovorila da greva, saj ostali so imeli obveznosti. Malo čez četrto se že peljeva v smeri gorenjske, do Valvazorjevga doma. Od koder začneva današnjo turo, za gor po Žirovniski poti. Pot je v večini normalno prehodna, nekaj vej še na poti katere pa ne ovirajo prehodov, snega do Prešernove koče na poti ni več, tako da lahko rečem kopna tura. Od koče pa do vrha, kot običajno za ta letni čas še nekaj snega pred sedlom in na sedlu, na sedlu je tabla kompletna pod snegom kar pomeni cca 2 m snega.
Seveda se lahko preči brez zimske opreme, je pa sneg trd in zbit, ko se pokaže sonce se hitro zmehča zgornja plast. Na vrhu se samo poslikava in nazaj do koče, kjer sva se kr malo martinčkala na soncu. Bilo je prav prijetno, nekaj pojeva, koča zaprta in slabi urcije bil čas da greva dol. Iz vseh smeri se je že dvigala oblačnost. Po Zabreški poti v dolino, kjer se pa vidi moč narave, kaj je delala pozimi, kar nekaj snegoloma, plazovin in še eno manjše snežišče, katero je kar zoprno za prečit. Saj tu srečava enga avstrijca, ki je šel s padalom gor in sva mu pomagala prečit. Ob 10h sva bila že pri Valvazorju, enkratno izkoristila dopoldne, še ogled Turške jame, in pa na eno kavico do Završniškega jezera.